Huiswerkbegeleiding is een toevoeging aan het bestaande onderwijs, die voor veel leerlingen erg nuttig en belangrijk is. Het blijkt dat veel leerlingen niet genoeg hebben aan de zorg en aandacht die op scholen worden geboden. Er blijkt vaak behoefte aan een extra steun in de rug.
Was het vroeger nog iets voor een kind om zich voor te schamen, tegenwoordig is het de normaalste zaak van de wereld om kortere of langere tijd bijgespijkerd te worden in bepaalde vakken door middel van huiswerkbegeleiding. Vaak zijn er onnodige spanningen in een gezin omdat ouders zich druk maken om het huiswerk van hun kind. Deze worden weggenomen als de zorg en het toezicht worden uitbesteed.
Remedial Teaching (RT) is de begeleiding van leerlingen die door bepaalde leer- en/of gedragsproblemen op een lager niveau functioneren. Leerlingen die moeite hebben met (begrijpend) lezen,taal, spelling, rekenen en/of schrijven.
Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Esther en ik sta 3 dagen voor groep 8, daarnaast werk ik als intern begeleider en remedial teacher. Ik woon in Hoofddorp. Ik vind het leuk om kinderen extra te ondersteunen en verder op weg te helpen. Ik heb nog een paar plekjes over.. bent u geinteresseerd dan kunt u contact met mij opnemen, prijs is n.o.t.k.