Wiskunde/natuurkunde bijles aangeboden

• Adnan

Ik (man, 27 jaar) ben recent afgestudeerd aan de faculteit Werktuigbouwkunde aan de Technische Universiteit Eindhoven en geef graag (bij-) les en/of begeleiding in exacte vakken zoals wiskunde en natuurkunde. Ervaring met het begeleiden van eerste- en tweedejaars studenten op universitair niveau.

Op het gebied van wiskunde heb ik uitgebreide kennis van hetgeen wordt gegeven op HAVO-, VWO- en HBO-niveau. Om het een en ander te noemen:

• Differentiaalrekening, dus afgeleiden, optimalisatie (maximalisatie- en minimalisatieproblemen) en overige gerelateerde problemen

• Integraalrekening, dus integreren van analytische functies t.b.v. het o.a. uitrekenen van oppervlakken en volumen (meervoudige integralen)

• Ruimtelijke meetkunde, dus trigonometrische functies voor het berekenen van hoeken en afstanden (sinus, cosinus, tangens, arcsinus, arccosinus, arctangens, sinushyperbolicus etc.)

• Kansrekening

• Wiskundige reeksen (HTS/WO)

• Complexe rekenkunde (HTS/WO)

Op het gebied van natuurkunde heb ik uitgebreide kennis van mechanica, zowel statica als dynamica. Naast middelbare scholieren, is er dus kennis en bereidheid om HTS’ers Werktuigbouwkunde/Bouwkunde/Vliegtuigbouwkunde bij te staan/te begeleiden. Wat betreft mechanica, noem ik een aantal punten:

• Krachten- en momentenevenwicht

• Vervorming van staaf- en balkconstructies (zgn. ‘vergeet-me-nietjes’)

• Continuum-mechanica, spannings- en vervorminstoestand, hoofdspanningen en hoofdrekken, materiaalgedrag (lineare en niet-lineare elasticiteitstheorie en plasticiteit), vector- en tensorrekening

• Uiteenlopende problemen op het gebied van kinematica (plaats, snelheid, versnelling) en dynamica (massa en kracht)

Ik ben beschikbaar voor de omgeving Eindhoven en (Zuid-) Limburg. Overige locaties zijn eventueel bespreekbaar. De tijden zijn uiteraard ook bespreekbaar. Beschikbaar ’s avonds en weekend.

Het tarief is 15 euro per uur per persoon. Voor twee personen bedraagt het tarief 20 euro per uur.

Afronding van mijn studie is gebeurd met bovengemiddeld resultaat, uiteraard aantoonbaar.

Mocht u of uw kind extra hulp nodig hebben op het gebied van wiskunde/natuurkunde, neem dan gerust contact op:

Naam: Adnan

Tel. Nr.: 06 439 86 411

Email: exactevakkenbijles@live.nl

• Adnan

Mededeling voor beller uit Eindhoven met de zoon Sebastian:

Op vrijdag heeft u mij gebeld ivm met bijles voor uw zoon Sebastian. Ik heb later op de dag teruggebeld waarna ik tot ontdekking kwam dat u via het telefoonnummer van Eindhovens Dagblad belde. Uw voicemail bericht heb ik beluisterd, maar ik heb helaas uw exacte naam en opgegeven thuisnummer noch genoteerd, noch onthouden. Om de een of andere reden kan ik helaas uw ingesproken bericht niet nogmaals beluisteren. Aangezien u uw zoon bijles wilde geven, vraag ik u vriendelijk om uw telefoonnr. even te mailen of nog een keertje te bellen.

Deze, wat eigenaardige en omslachtige, oproep omdat ik verder geen gegevens van u heb en u een bericht van mij verwacht.

• Ben de Kort

Hoi Adnan,

Ik vraag me af of je op kort termijn tijd hebt om mij bijles te geven in voornamelijk wiskunde. Ik volg Technische Natuurkunde aan de TU/e

Ik heb op de middelbare school een achterstand opgelopen op wiskunde, die ik moet inhalen om succesvol mijn studie te behalen. Ik wil ook in de zomervakantie een aantal weken 2 keer een bijles om zo mijn wiskunde achterstand in te halen.

- Ben de Kort