bijles in rekenen groep 4

  • a dijkstra

    hallo

    ik zoek voor mijn dochter ,bijna negen jaar ,

    gaat in sept naar groep 4,mijn dochter heeft problemen met het rekenen,al hele tijd al van groep 2 ,school vindt het geen probleem,maar ik begin mij nu wel beetje zorgen te maken,ook omdat ze de tafels moet gaan leren in groep 4 ,en rekenen van groep 3 al moeilijk vindt,

    heeft moeite met auditieve spelltjes,,vindt moelijk hoofd zaken enbij zaken te onderscheiden,ze is snel afgeleid,maar doet vreselijk haar best!heeft erg weinig zelfvertrouwen ,en denk dat het grootste probleem is bij haar!ze is ook erg onzeker over haar zelf en wat ze doet ,zedoet goed als juf er is maar gaat mis als ze alleen moet doen?school geeft aan ze is erg lief en zacht aardig meisje ,makkelijkin de omgang ,mischien te makkelijk

    wie kan mij helpen ,om mijn dochter weer wat meer lucht te geven in groep 4

    en ze makkelijker door haar rekenen sommen gaat,begin mij nu wel beetje zorgen te maken om mijn dochter ,vindt dat probleem gewoon aan gepakt moet worden nu ??ik woon in leeuwarden,,hoop dat iemand mij kan helpen!>?ben al zo lang op zoek naar iemand!!

  • C

    Blijven zitten is een goede manier zijn om uw dochter meer zelfvertrouwen te geven en te voorkomen dat ze blijvende zeer grote leerachterstanden oploopt. Ze zal meer zelfvertrouwen krijgen als ze in een klas zit met jongere kinderen.

    .

    Uw dochter moet beslist een of meer klassen blijven zitten!! Sta daar op! Ook al vindt de school het niet nodig. Desnoods moet ze naar een andere school die dat wel goed vindt.

    Zoek dan wel een school met een goede sfeer tussen de leerlingen in de klas waar uw dochter in komt. En die school moet een actief beleid hebben tegen pesten.

    Zie ook: www.pesten.startpagina.nl

  • Wbo

    Hallo

    Bij mijn zoon hebben we 15 jaar geleden dezelfde problemen gehad

    Bij toeval ben ik er achter gekomen dat het niet visueel kunnen opslaan van getallen voor de rekenproblemen zorgden en een lichte vorm van autisme voor de andere problemen

    Uiteindelijk is met hulp met 3 jaar Remedial Teaching is alles goed gekomen

    Gelukkig hebben we op tijd de oorzaken en oplossing gevonden

    Nu is hij een van de beste studenten informatica op universitair niveau

    Het is me toen tegengevallen dat de schoolarts de oorzaken niet waarnam

    Mocht u dit aanspreken dan gaarne uw reactie dan zal ik er meer over vertellen

    a dijkstra schreef:

    >

    > hallo

    >

    > ik zoek voor mijn dochter ,bijna negen jaar ,

    > gaat in sept naar groep 4,mijn dochter heeft problemen met

    > het rekenen,al hele tijd al van groep 2 ,school vindt het

    > geen probleem,maar ik begin mij nu wel beetje zorgen te

    > maken,ook omdat ze de tafels moet gaan leren in groep 4 ,en

    > rekenen van groep 3 al moeilijk vindt,

    > heeft moeite met auditieve spelltjes,,vindt moelijk hoofd

    > zaken enbij zaken te onderscheiden,ze is snel afgeleid,maar

    > doet vreselijk haar best!heeft erg weinig zelfvertrouwen ,en

    > denk dat het grootste probleem is bij haar!ze is ook erg

    > onzeker over haar zelf en wat ze doet ,zedoet goed als juf er

    > is maar gaat mis als ze alleen moet doen?school geeft aan ze

    > is erg lief en zacht aardig meisje ,makkelijkin de omgang

    > ,mischien te makkelijk

    > wie kan mij helpen ,om mijn dochter weer wat meer lucht te

    > geven in groep 4

    > en ze makkelijker door haar rekenen sommen gaat,begin mij nu

    > wel beetje zorgen te maken om mijn dochter ,vindt dat

    > probleem gewoon aan gepakt moet worden nu ??ik woon in

    > leeuwarden,,hoop dat iemand mij kan helpen!>?ben al zo lang

    > op zoek naar iemand!!

  • Een lief meisje....

    Hallo, mijn dochter wordt over 2 maanden 9 jaar.

    Ze is in groep 3 blijven zitten, ze had een lieve juf die erg goed om kan gaan met kinderen die moeite hebben met leren enz. Ik heb haar laten testen op verzoek v/d school maar daar kwam ze niet goed uit. Ik weet zeker dat ze het kan maar ze moet er meer moeite voor doen. Ze heeft 1 keer r.t. gekregen op school (is veel te weinig). Ze krijgt het niet omdat de school een zorgteam erbij willen halen (dat betekent dat er regelmatig in de klas een dame mijn dochter gaat opserveren). Mij niet gezien (ze is geen dier). Omdat ik dat en nu nog steeds niet wil krijgt mijn dochter daarom geen r.t. De juf van verleden jaar heeft het toen wel voor elkaar gekregen en deze juf wacht maar en wacht maar, met als gevolg natuurlijk een slecht rapport. En dan met de mededeling..ja het gaat niet goed, ze beloont haar ook niet, Ja hoe motiveer je een kind. Ik zou graag willen weten hoe en wat jij hebt gedaan je zou mij er misschien enorm mee kunnen helpen, dan is de druk er ook af voor mijn lieve dochter. De juf had het erover dat ze naar een speciale school moet omdat ze niet nog een keer kan blijven zitten, ik peins er niet over. Ze hoef niet te leren als de beste als ze maar met de klas mee kan draaien.

    Alvast bedanktWbo schreef:

    >

    > Hallo

    >

    > Bij mijn zoon hebben we 15 jaar geleden dezelfde problemen

    > gehad

    > Bij toeval ben ik er achter gekomen dat het niet visueel

    > kunnen opslaan van getallen voor de rekenproblemen zorgden en

    > een lichte vorm van autisme voor de andere problemen

    > Uiteindelijk is met hulp met 3 jaar Remedial Teaching is

    > alles goed gekomen

    > Gelukkig hebben we op tijd de oorzaken en oplossing gevonden

    > Nu is hij een van de beste studenten informatica op

    > universitair niveau

    > Het is me toen tegengevallen dat de schoolarts de oorzaken

    > niet waarnam

    > Mocht u dit aanspreken dan gaarne uw reactie dan zal ik er

    > meer over vertellen

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    > a dijkstra schreef:

    > >

    > > hallo

    > >

    > > ik zoek voor mijn dochter ,bijna negen jaar ,

    > > gaat in sept naar groep 4,mijn dochter heeft problemen met

    > > het rekenen,al hele tijd al van groep 2 ,school vindt het

    > > geen probleem,maar ik begin mij nu wel beetje zorgen te

    > > maken,ook omdat ze de tafels moet gaan leren in groep 4 ,en

    > > rekenen van groep 3 al moeilijk vindt,

    > > heeft moeite met auditieve spelltjes,,vindt moelijk hoofd

    > > zaken enbij zaken te onderscheiden,ze is snel afgeleid,maar

    > > doet vreselijk haar best!heeft erg weinig zelfvertrouwen ,en

    > > denk dat het grootste probleem is bij haar!ze is ook erg

    > > onzeker over haar zelf en wat ze doet ,zedoet goed als juf er

    > > is maar gaat mis als ze alleen moet doen?school geeft aan ze

    > > is erg lief en zacht aardig meisje ,makkelijkin de omgang

    > > ,mischien te makkelijk

    > > wie kan mij helpen ,om mijn dochter weer wat meer lucht te

    > > geven in groep 4

    > > en ze makkelijker door haar rekenen sommen gaat,begin mij nu

    > > wel beetje zorgen te maken om mijn dochter ,vindt dat

    > > probleem gewoon aan gepakt moet worden nu ??ik woon in

    > > leeuwarden,,hoop dat iemand mij kan helpen!>?ben al zo lang

    > > op zoek naar iemand!!

  • Jasmine

    OOVK bied u leerondersteuning aan voor kinderen die een leerachterstand hebben, denk hierbij aan individuele achterstanden op het gebied van rekenen, taal, spelling. OOVK heeft goede ervaring met:

    · kinderen die opgegroeid zijn in een allochtoons gezin

    · kinderen met dyscalculie en dyslexie

    · kinderen met AHDH en ADD

    · kinderen met een ondergemiddelde en bovengemiddelde intelligentie.

    OOVK is een hulpinstantie die ondersteuning bied aan kinderen. Elk kind krijgt een persoonlijke leraar of lerares tot zijn/haar beschikking. Besluit u om uw kind in te schrijven, dan volgt er een bepaald proces waarbij er stap voor stap door verschillende fases zal worden gegaan.

    Fase 1: De aanmeldfase, er zal een gesprek komen met ouders en desbetreffende leerling. Dit gesprek zal ALTIJD met de hoofdbegeleidster plaatsvinden. Er zal worden gekeken naar de problemen die de ouders ondervinden. In de meeste gevallen zal in deze fase contact worden opgenomen met de school.

    Fase 2: De onderzoeksfase, in deze fase heeft uw kind al een eigen persoonlijke ondersteuner toegewezen gekregen. U en uw kind maken kennis met deze ondersteuner. In de onderzoeksfase zal de hoofdbegeleidster wat testen afleggen met uw kind om de mogelijke problemen zelf waar te kunnen nemen.

    Fase 3: De adviesfase, in deze fase zal de persoonlijke ondersteuner overleggen met de hoofdbegeleidster over de mogelijkheden die men ziet in het ondersteunen van uw kind. In deze fase zal in overleg met de ouders, leerkrachten en de hoofdbegeleidster een advies worden gegeven.

    De gesprekken die voor deze fases nodig zijn, zullen in rekening worden gebracht onder de leskosten.

    De leskosten bedragen €10,- per uur. Er word een éénmalige bijdrage gevraagd van €35,- voor boeken, schriften etc. De bijlessen worden in overleg bij de onderwijsondersteuner thuis gegeven of bij de leerlingen zelf (hierbij worden wel reiskosten in rekening gebracht).

    Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact op met:

    Jasmine El Zamour

    Onderwijsvoorkinderen@live.nl

  • unice levant

    ik heb ook het zelfde probleem met mijn dochter die in groep 4 zit, haar concentratie, en de leerstof, momenteel loopt zij bij het mentrum want men vermoed dat zij adhd heeft, waardoor zij zich niet kan concentreren en zij pillen willen geven hiervoor. ik zie dat mijn kind zelfs extra hulp nodig heeft en dat het kan gaan als zij dat krijgt. vandaar dat ik nu iemand hierbij vraagt voor die extra hulp. kunt u mij daarbij helpen.

  • di

    unice

    Soms is de oorzaak dat kinderen worden gepest. Overweeg ook om je kind te laten zitten. Dat kan heel goed zijn.

  • maak niet uit hoe ik heet

    ik wil dit tegen jou, zeggen ik weet wat het is .

    Mijn dochter is 8 jaar en vanaf groep 2 moeite met leren.

    Als moeder voel je gewoon een loser.ik heb dan ook vaak huilbuien.

    Ben ook op zoek naar hulp .

  • Eduard

    Alvast bedanktWbo schreef:

    Wil er graag meer over weten voor mijn zoontje (8 jaar). Spreekt mij erg aan en klinkt bekend.

    Wat kan ik doen en hoe?!

    Alvast bedankt.

  • R. Peker

    Hoi,

    Ik ben leerkracht in het basisonderwijs en heb jullie problemen met veel aandacht gelezen. Ik heb wel eerder kinderen

    gehad die met dezelfde problemen te kampen hebben. Op zo'n moment kun je als ouder proberen om op een door het

    kind sterke punt de achterstand in te halen. Denk bv aan kind is sterk in creaviviteit, dus laat het kind eerst een tekening maken

    bij het verhaaltje. Vervolgens samen lezen uit het boekje, maar ook zelf (als ouder) een kort en op niveau passende verhaaltje

    schrijven, hoe ouder het kind hoe meer ook de mogelijkheid om zelf een verhaaltje te laten schrijven. Gebruik hierbij de fantasie

    van het kind, de interesses en de sterke punten. Zul je zien dat met veel complimenteren het kind stukken vooruit zal gaan.

    Succes!

    p.s.: Ik woon in Zaandam, voor de belanghebbenden verzorg ik bijles thuis..